Wednesday, August 4, 2010

4 Ogos

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Segala puja dan puji hanya bagi Allah. 4 Ogos untuk kesekian tahun sering menjadi tarikh bermakna dan indah buat saya. Dan hari ini, 4 Ogos sekali lagi menjelma sebagai tarikh yang membawa kenangan manis dalam hidup saya, seorang yang harus dan mesti menulis di dalam hidupnya. Hari ini, hasil rezeki yang saya kumpulkan berdikit-dikit, dengan titik peluh sebagai ibu yang mencari rezeki buat anak-anak, akhirnya saya mampu memiliki sebuah komputer riba dan kemudahan teknologi jalur lebar.
Sahabat-sahabat..
Telah hampir setahun saya menghilangkan diri. Saya masih hidup. Saya masih bernafas. Bahkan saya kini hidup dan bernafas dengan sepenuh kudrat demi anak-anak. Banyak yang saya lalui dalam setahun ini. Jika diizinkan Allah, tanpa mahu mengaibkan sesiapa, saya akan cuba berkongsi serba sedikit pengalaman bercampur-baur (ngeri, duka, luka, airmata, derita dan sengsara) yang telah saya tempuhi dengan pinjaman kekuatan dari Allah bersama 4 Muhammad.

Dengan Kasih Sayang-Nya yang melimpah ruah, saya masih hidup biarpun ada yang lebih suka saya mati dan masuk ke neraka. Saya masih bernafas biarpun ada yang lebih suka saya lemas dan menderita selamanya. Segala puji bagi Allah.. saya kini lebih kuat dari semalam. Saya kini lebih tabah mengharungi pancaroba hidup. Allah Penjamin hidup saya sentiasa menjamin segala-galanya buat saya dan 4 Muhammad.

Doakanlah, agar saya dapat terus menulis untuk ummah dan generasi. Doakanlah semoga ilham dari langit akan sentiasa turun mencurah buat diri saya bagaikan hujan lebat yang membawa rahmat untuk alam. Amiin ya Rabbal 'Aalamiin..
*Ahlan wa sahlan marrotan ukhroo buat diri sendiri.. suriummah yang mesti gagah dan berani!!

5 comments:

  1. salam ziarah

    selamat berjuang, walaupun lama menyepi, saya masih juga datang ke sini

    moganya lebih banyak entri bermanfaat

    ReplyDelete
  2. Assalamu'alaikum...

    Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang bersabar...

    Sesungguhnya Allah itu amat hampir, Dia memperkenankan permohonan (doa) orang yang berdoa kepadaNya.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...

    alhamdulillah.. selamat kembali...

    ReplyDelete
  4. alhamdullilah
    daku akan terus membaca coretan yang dititipkan..

    ReplyDelete
  5. Moga terus tabah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...